piątek, 27 maja 2016

Test papieru


Witajcie :)

Dziś taki mini post z mini pracami :)
Po przeprowadzce mam dostęp do nowych gazetek i zastanawiałam się czy nadają się na papierową wiklinę.
Zbierałam jej niewielkie ilości bo nie wiedziałam czy jest sens bo wydawało mi się że może być za śliski, ciężki w pleceniu i łamiący się. W końcu stwierdziłam że trzeba sprawdzić więc zrobiłam rurki i zrobiłam niewielkie koszyczki z "uchami" - chciałam zrobić wzór mniej oczywisty;) Okazało się że to bardzo wdzięczny materiał i chyba daje lepsze efekty wizualne niż te które mam. Wszystkie rurki dają ciekawe gamy kolorystyczne co dla mnie jest wielkim plusem; biały nakrapiany, granat, błękitny i pomarańczowy z żółtym. Zrobiłam koszyczek niebieski a na nim widać dwa odcienie które przy większej ilości rurek dadzą fajne efekty, a drugi jasny który mi bardzo przypadł do gustu :)




Pomarańczowe rurki dadzą taki sam efekt jak błękitny koszyczek.


Trochę podczas lakierowania się przeraziłam bo koszyczki wyglądały jak z pergaminu - przezroczyste, ale na szczęście po wyschnięciu wszystko wróciło do normy, a po dwóch warstwach lakieru są nie do zdarcia :) Myślę że będę robić z nich więcej :)

Co myślicie o tych kolorach? Robić z nich coś większego? :)

Pozdrawiam wiosennie :)
M.

15 komentarzy:

  1. Jasne, ze robić duże projekty :) świetne takie uszy jeszcze nigdy nie robiłam takich.{TBP}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Podobają mi się takie uszy i oczywiście te rurki ;) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Bardzo zgrabne koszyczki. Oczywiście, że robić!
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) cieszę się że przypadły do gustu :)

      Usuń
  3. Uwielbiam Twoje pomysły i dzieła - i czekam na kolejne a za każdym razem zaskakujesz mnie. Każde dzieło jest wyjątkowe i wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz jak mi miło na sercu jak czytam takie komentarze :) Cieszę się że moje pomysły Ci się podobają :) Szukam swojego indywidualnego stylu i tak eksperymentuje :)

      Usuń
    2. Świetnie że to robisz!

      Usuń
  4. Zdecydowanie robić, te maleństwa wyglądaja super. Czekam na więcej. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem w szoku że taki pozytywny odzew jest na moje próbne koszyczki :) Cieszę się bo te rurki naprawdę przyjemnie się przerabiało i dają fajne efekty kolorystyczne :)

      Usuń
  5. Super! Jestem pod wrażeniem!Ile czasu zajmuje Ci zrobienie takiego cuda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Ciężko stwierdzić ile czasu robię bo to zależy od wielkości koszyka. Małe jak te (jeśli mam już gotowe rurki) razem z lakierowaniem to ok 3 dni, większe dłużej bo od dłuższego plecenia bolą palce więc trzeba robić przerwy ale orientacyjnie 5 dni :) Robienie rurek to osobna kwestia :)

      Usuń
  6. Jasne, że robić. Ten pomarańczowy jest taki energetyczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja z tym pomarańczowym mam problem bo to taki mało chodliwy kolor i nie wiem co z niego zrobić ;) Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Mariola, a masz gdzieś przewodnik jak to się robi? Skąd brać papier? Bo ja poważnie się zastanawiam jak to zrobić. Czy papier musi być lakierowany, o określonej gramaturze? W pracy mam dostęp do czasopism - powiedz ile rurek idzie na taki koszyczek o wymiarach 20x30 cm? i co łatwiej okrągły czy kwadratowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przewodnik to internet :) Ja ze swojej strony mogę Ci polecić filmiki instruktażowe na stronie Inspirello.pl w zakładce "papierowa wiklina" (sama się z nich uczyłam) i filmiki "Tutki" na jednym i drugim kanale prowadzi je najlepsza w Polsce rękodzielniczka Magdalena Godawa. Papier to zewsząd :) Ja np "kradnę" gazetki reklamowe ze sklepów :) Jeśli chodzi o papier to na pewno Ci odradzam taki mocno kredowy i sztywny, a resztę trzeba dopracować samemu metodą prób i błędów bo każdy lubi inny. Część lubi gazety codzienne, ale ja go np nie lubię. Prawdopodobnie dobre będą gazety z programem ale nie wiem bo ja jestem w Irlandii i nie miałam okazji sprawdzać polskich gazet. Kwestia też czy chcesz je malować czy zostawiać gazetowy motyw. Nie wszystkie gazety po zabezpieczeniu lakierem ładnie wyglądają. Rurek nigdy nie liczyłam bo ja nie robię ich na jedną pracę tylko kręcę bardzo dużo, segreguje kolorystycznie a dopiero później coś plotę. Zdecydowanie łatwiej jest robić okrągłe i musisz wziąć pod uwagę że nie od razu wyjdą Ci idealne. Trzeba trochę tego pleść, uczyć się na błędach, znaleźć swój sposób, nie wiem czy Ty znajdziesz na to tyle czasu ;) To tak w skrócie co mogę Ci poradzić :)

      Usuń

Miły Gościu, dziękuję za każdy komentarz :) Nie bój się też szczerych i konstruktywnych uwag - mi to pomaga w dopracowaniu swoich prac :)