piątek, 28 sierpnia 2015

Nowy rękodzielniczy blog :)




Witam na blogu szalonej pasjonatki recyklingu :)


A co znajdziecie na blogu?

Nie będę pisać, że od dziecka interesowało mnie rękodzieło bo to nie prawda. W okresie szkoły podstawowej nic nie wskazywało na to że będę kiedyś miała zapędy do prac manualnych..delikatnie mówiąc :). Dopiero blisko 30-tki zaczęło się od tego że ze znajomymi dawaliśmy sobie prezenty ręcznie robione na urodziny, święta i inne okazje. Nie nazywałam tego rękodziełem bo nawet jeszcze wtedy nie nie interesowało mnie to aż tak bardzo.

W 2013 roku podczas szukania inspiracji w internecie natknęłam się na rękodzieło i recykling szeroko rozumiany. 
Moim punktem zapalnym prawdopodobnie  był portal Inspirello.pl Tam zakochałam się w papierowej wiklinie gdzie tutoriale robiła Magda Godawa czyli makkireQu Później dotarłam do drugiej mistrzyni tym fachu Ali z BluRecoObie są moimi największymi inspiracjami i przez Nie znalazłam i poznałam inne osoby które się tym zajmują i również wiernie śledzę ich poczynania. Moje (wy)twory w większości będą wykorzystaniem naturalnych kolorów gazet- nie chcę jej malować czy farbować. Na pewno zdarzą się takie sytuacje że będą w kolorze ale na pewno nie upodobnione do prawdziwej wikliny, bo zwyczajnie nią nie jest. Chcę podkreślać że jest to makulatura przez oryginalny kolor papieru, tylko zabezpieczony lakierem bezbarwnym bezpiecznym dla środowiska. 
Proszę pamiętajcie, że to jest moje subiektywne zdanie dotyczące moich prac. Nie oznacza to, że innych estetycznych plecionek upodabnianych do wikliny nie podziwiam. Podziwiam i też się inspiruję.

Przez Alę polubiłam też pulpę papierową w najróżniejszej formie. Tak samo jak z papierową wikliną będę korzystać z uroków naturalnej kolorystyki. Nawet tej z pozoru niewdzięcznej będę próbować zrobić atut- zobaczymy z jakim skutkiem.

Te powyższe rzeczy będą się pojawiać u mnie najczęściej, ale pojawią się też inne;
Będę też próbować swoich sił w odnawianiu skrzynek, palet i małych - najlepiej z czasów PRL - mebli które mi się spodobały przez Małgoś i zauważone później przeze mnie na innych blogach. W okresie świąt Wielkanocnych Bożego Narodzenia pojawią się karczochy i inne wstążkowe ozdoby. Mam kilka pomysłów na zbierane od dłuższego czasu zawleczki od puszek.  Szycie może będzie mniej widoczne ale na pewno będzie pełnić ważną rolę w moich pracach (oczywiście podstawa to materiały z odzysku). Pojawią się też inne pomysły (głównie recyklingowe), których nie jestem w stanie sklasyfikować.

Do otworzenia bloga przymierzałam się od roku. międzyczasie oprócz oczywiście szlifowania swoich możliwości (część "archiwalnych" prac pewnie będę wplatała w posty z nowymi pracami), oglądałam inne blogi, szukałam pomysłu na swój. Jako osoba bezpośrednia, i szczera proszę o to samo Was. Piszcie to co naprawdę czujecie o pracach (i o samym blogu) a nie to co wypada. To będą dla mnie cenne wskazówki :)

Mam nadzieję że spodoba się Wam mój blog/mój świat, a ja poznam jeszcze więcej fajnych osób w sieci które mają ciekawe pasje w życiu. Takie osoby to dla mnie kolejne inspiracje :)


Do "zobaczenia" wkrótce :)
Pozdrawiam
Mariola




6 komentarzy:

  1. W takim razie trzymam kciuki za powodzenie. jestem przekonana, że ktoś kto piszę o swoich pasjach z takim uczuciem tworzy wspaniałe rzeczy. Już czekam.

    pozdrawiam, Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :) Czas pokaże jak przyjmą się moje prace ;) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Coś mi mówi, że zapowiada się bardzo ciekawy blog pt. re...obsessions:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Może nie od razu trafiłam na Twój blog, chociaż znałyśmy się wcześniej, ale cieszę się, że go założyłaś. Czytałam go od końca, ale teraz jestem już na bieżąco. Będę go śledzić z zapartym tchem. Cieszę się i pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swojego bloga nigdzie (nachalnie) nie reklamuje dlatego go nie widziałaś;) Tyle co komentuje na innych blogach i udostępniam na G+ wpisy więc głównie spodziewam się osób które mnie mogą znać z komentarzy (i przypadkiem sprawdzą kto to) :) Cieszę się że i Ty do mnie dotarłaś :)

      Usuń

Miły Gościu, dziękuję za każdy komentarz :) Nie bój się też szczerych i konstruktywnych uwag - mi to pomaga w dopracowaniu swoich prac :)